İnsanın bireysel, ailesel ve toplumsal yaşantısında huzurlu olabilmesi için olumsuz duygularını kontrol etmesi gerekir.
…
Öfkeyi insanın bünyesinden silip atmayacağımıza göre, başını bağlamalı, menfaatimiz doğrultusunda yönlendirmeyi öğrenmeliyiz. Aksi halde, haklı olunca bile haksız durumuna düşülmesi kaçınılmazdır.
Okumak, insan olmanın bir gereğidir. Olmazsa olmazıdır, ancak erkeğin okuması elzemse kadınınki iki kere elzemdir. Zira insanlık, onun elinden geçmektedir.
İnsan yaşın ve yaşanmışlıkların etkisiyle her halükârda değişeceğine göre, nasıl bir evlilik hayal ediyorsa o yönde değişmelidir. Değişime dirençli bir eş, değişime ayak uyduran eşi zorlayacaktır.