-"Çocuk, doğduğunda varoluşundan ve var olma hakkından hiç kuşkusu yoktur. Ama çocuğun içinde yetiştiği bazı aile ortamları çocuğun var olma hakkına saygısızdır ve onun kendi özü ile olan ilişkisini geliştirmesine olanak vermezler."
-"Doğadan kopuk yetişen çocuk doğadaki diğer tüm yaratıklarla kendi arasında bir ilişki kuramaz. Aslında doğayla ilişki kuramayan kişi, kendisi de doğanın bir parçası olduğu için kendiyle de ilişki kuramaz."