Çok başarılı olduğum günlerde oldu, dibe vurduğumda. Sevgi dolu değilim, nefret dolu da...
Barışçıyım biraz da savaşçı...
Biraz güçlüyüm biraz zayıf...
Biraz iyiyim biraz kötü...
İyi kötü insanım...
• William Shakespeare
Öldürülmek kolaydır, acı çekmek zordur. Anne öldürülen oğulları için acı çeker. Kadın ölen sevdikleri için acı çeker. Kız kardeşler, erkek kardeşleri öldüğünde acı çeker. Ve onların kederleri tüm hayatları boyunca kalacaktır. Öldürülenler için bu çok küçük bir şeydir. O birkaç saniyede gerçekleşir ve sen ölmüşsündür. Ancak kadınlar asırlardır sadece acı çekmektedir.
Hiçbir kadın savaş istemez çünkü nihayetinde kurban olan erkek değil, kadındır. Savaşı yaratan erkektir, savaşta dövüşen erkektir ama acı çeken kadındır.
Birini hiçbir zaman affedemeyeceğini anladığında ondan vazgeçersin. Birini ondan hiçbir zaman vazgeçemeyeceğini anladığında affedersin...
~ Frida Kahlo ~