İnsan yatağının yorganına, çarşafına bakar da kefenden, topraktan bir farkını göremez. Sonunda kendini öldürmek ister. Ona da kıyamaz, çaresiz sonucu beklemeye karar verir,değil mi?
İnsan öyle acayip bir yaratıktır ki her şeye alışır, her alışamadığı şeyden korkar. Hatta bazı kere o kadar korkar ki ölümü (mesela) dünyada en çok geçici olduğu bilinen saadetten ayrılmaya bile tercih eder.
- Büyük bir ihtimaldir ki, ölüm korkusunun bütün yaratıkları kapsaması da ölümün bir şahsa bir kere gelmesi açısından alışkanlığa kabiliyeti olmadığındandır-