Meltem Emirler

“Özgürlük, iki kere iki dört eder diyebilmektir.” ⚡️ George Orwell’in 1984’ü, düşüncenin suç sayıldığı, duyguların bastırıldığı ve herkesin gözetim altında yaşadığı distopik bir dünyayı anlatıyor. 💫 Büyük Birader seni izliyor… Ama sen yine de bu kitabı okumamazlık etme. ✨ Orwell’in karanlık dünyası, bugünün gölgelerine hiç de uzak değil…😕 ⚡️ Sizce Orwell bugünü görseydi şaşırır mıydı?🤔 #georgeorwell #1984 #georgeorwell1984
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
“Ben kendi işime bakarım sen de kendi işine bak. Ben bu dünyaya senin beklentilerini karşılamak için gelmedim. Sen de benim beklentilerimi karşılamak için gelmedin. Sen sensin ve ben benim. Eğer tesadüf eseri birbirimizi bulursak bu çok güzel olur. Ama bulamazsak yapacak hiçbir şey yok.” #fritzperls
Bilgi Birikimi ve Çifte Standart Üzerine…
Bugün, uzun zamandır fark ettiğim bir gözlemimi burada paylaşmak istedim. Bilgi birikiminin farklı alanları ve bunları yansıtma biçimlerimiz üzerine düşündüm ve kitap kültürü ile sosyal medyadaki espri kültürü arasındaki çifte standarda dikkat çekmek istiyorum. 💫 Şimdiye kadar kimseye “Bu kitabı nasıl okumazsın?” diye bir cümle kurmadım. Ama sosyal medyada popüler olan bir videoyu bilmediğimde “Bunu nasıl bilmezsin?” diyerek insanı rencide edebiliyorlar. İlginç değil mi? 💫 Kitap okumak, gösteriş yapmak ya da başkalarına üstünlük taslamak için değil, öğrenmek ve keyif almak için yapılan bir eylemdir. Elbette okuduklarımızı gerektiği yerde ve ilgili durumlarda paylaşmak değerli olabilir. Ancak, insanlar kitap okumadığı için küçümsenmemeli. Peki, sosyal medyada herkesin bildiği içerikleri bilmeyen biri neden alay konusu olabiliyor? 💫 Bilginin herhangi bir alanına hakim olmamak, bir insanın daha az değerli olduğu anlamına gelmez. Herkesin ilgi alanları, öğrenme biçimleri ve bilgi birikimi farklıdır. Birisi klasik edebiyata hâkim olabilir, bir diğeri popüler kültürden beslenebilir, bir başkası tarih ya da bilimle ilgilenebilir. Ama bu farklılıklar bir üstünlük yarışı değil, zenginlik sebebi olmalıdır. 💫 Sonuç olarak, bilgiyi bir güç gösterisi haline getirmek yerine, onu paylaşırken empatiyi de unutmamak gerekiyor diye düşünüyorum. Çünkü hepimiz bazı şeyleri biliyoruz, bazı şeyleri bilmiyoruz. Ve bu çok normal. 💫 Peki siz bu çifte standardı fark ettiniz mi veya yaşadınız mı? Ne düşünüyorsunuz?
1000Kitap
Rezonans Kanunu Hissettiğiniz ya da düşündüğünüz her şey bir rezonans alanı oluşturur. Ve hem sizi hem çevrenizi kalıcı olarak değiştirir. 💫 Son zamanlarda çok duymuşsunuzdur “evrene olumlu mesaj gönder” “olumlu konuş olumluyu çağır” ve buna benzer cümleler… ✨ Bunun gerçekliği hakkında yazılmış bir kitap Rezonans Kanunu. Rezonans kanununa göre; aslında isteklerimizi gerçekleştirmekten alıkoyan sınırlar yalnızca kalbimizde yer alıyor. 💓 Evrensel enerji üzerine yaptığım araştırmalar, katıldığım bilinçaltı dönüşüm çalışmaları ile, blokajlarımıza sebep veren etkenleri kaldırabileceğimizi görmüş oldum. ✨ Bu kitap da tam böyle bir dönemde benim için ilaç gibi giden bir kitap oldu. 💜 İnandıklarımıza, hedeflerimize dair pozitif bir imgelemeyi nasıl yapacağımızı, nasıl güçlü rezonans alanı kuracağımızı anlatıyor. ⚡️⚡️⚡️ Beni en çok etkileyen kısmı aslında düşünce gücümüzle hayatımızda olmasını istediğimiz değişiklikleri nasıl elde edebileceğimiz konusu üzerine değiniyor olması. 💭 Çünkü yine yaşadıklarımdan yola çıkarak söyleyebilirim ki düşüncelerimiz değiştiğinde biz değişiyoruz, biz değiştiğimizde çevremizdeki herkes değişiyor. 💫💫💫 Biz kendimizin iyi versiyonu için üst seviyelere çıktıkça, iyileştikçe, iyi olanı hayırlı olanı ve sonsuz güzellikleri hayatımıza çekme potansiyeline sahibiz.🫶🏻 ✨✨✨ Bu demek değil ki her şey dört dörtlük gidicek hayatımızda, bu mümkün değil tabii ki, yine olumsuzluklar olucaktır ama bizim onlarla başa çıkış şeklimiz değişecek. Olanı olduğu gibi kabul edip, o durumun bize ne anlatmak istediğine odaklanıcaz. 🙏🏻 “Burada öğrenmem gereken nedir?” “Bunları neden yaşamış olabilirim?” 💬💬 Unutmayın, evrende her şey yaradanın izniyle her şekilde hayrımıza gelişiyor. 🙏🏻 Bir şey sizden gidiyorsa, ordan almam gereken deneyim
1000Kitap
Seni Yoran Her Şeyi Bırak Hiç yorum yapmadan “herkesin okuması gerekiyor” desem bile yeterli olur sanırım💜 Bazen durumların içindeyken ne yaşadığınızı anlayamazsınız. Yangının esnasında yangın hakkında konuşmanın mümkün olmadığı ve anca yangından kurtulduktan sonra olaylar üzerine muhakeme yapabileceğiniz gibi...👌🏻 Öyle durumların içine girmemeyi dileriz. Ama hayat bizim kontrol edebileceklerimizden daha fazlasını içeriyor.😌 Bazen bir olayın tam ortasındayken, neyin içinde olduğumuzu fark etmek zor olabilir. Ancak durup geriye baktığımızda, o anların bize neler kattığını ve bizden neler götürdüğünü anlayabiliriz.🙏🏻   Bu kitap, bizi yoran, zihnimizi ve ruhumuzu tüketen her şeyin farkına varmamız gerektiğini hatırlatıyor. Kendi yüklerimizi tanımlamayı ve taşımaya değer olanları seçmeyi öğretiyor. Aynı zamanda maruz kalınan duygusal manipülasyonları fark etmeyi ve süreci güçlü bir şekilde yönetmek için yollar sunuyor. Bazen bırakmak, hayatta daha güçlü bir şekilde ilerlemek için yapmamız gereken en önemli şeydir. Hangi yükleri taşımak istediğimizi seçmek bizim elimizde!💜
1000Kitap