Gençlerimiz ihtirassız, hatta heyecansız gençlik birtakım meselelere açılmak, onları hararetle yaşamaktır. Boşlukta ne sanat eseri ne de fikir olur. En dışımızda görünen bilgi bile içimizde yaşayan azap şeklinde olmalıdır. Mektep bitirmek için mektep bitirilmez. Her genç engin gemi gibi her an kendi kendisine (ben neyim, niçin buradayım ve ne yapmak istiyorum) sualini sormalıdır. Bunu yapmayan genç hiçbir zaman genç olamayacak bir ihtiyardır yani ölü olarak yaşamayı kendiliğinden kabul etmiş demektir.