Bütün çocuklar karanlıktan korkar ve ben de korkuyorum. Çünkü benim için karanlık, oyun için gözlerime taktığım ve bir daha çıkaramayacağım bir fular gibi.
Bazı kitapların zamanı olduğuna inanıyorum. Kitabı ilk seferde okuduğumda elimde kalmıştı. İçerisindeki dünyaya girmekte zorluk çekmiştim. Araya bir çok kitap girdi. Kitaplığım da denk geldikçe hüzünlü bir şekilde beni bekliyordu. Yeni yılda bu döngüyü kırıp tekrar bir heves ile okumaya devam ettim. İkinci seferde tamamen kitabın dünyasında buldum kendimi. Özellikle Mercan ve Süreyya hanımın hayat üzerine mutfak konuşmaları içimi ısıttı. Kendimden de çokça şeyler buldum. Berrin hanımı yaşanan olayları, hepsini tek seferde sindirdim. Siz de benim gibi ilk başta bu dünyaya girmeye zorlandıysanız muhakkak ikinci bir şansı hak ediyor.