Merve

Merve
@merv55
Beyaz Gemi
9/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
Aytmatov yine yeniden farkını hissettirdi bu kitabıyla. Hani bir kitabın kapağına, ismine bakarız ve bir tahmin yürütürüz ya ben yıllardır bu kitap hakkında çok başka şeyler düşünmüşüm meğer. Rafta öylece dururken bu zamanda okumak istedim ve doğru zamanı seçmişim. Beyaz Gemi, Aytmatovdan okuduğum üçüncü kitap. Üçte üç diyebilirim. Her kitabı ayrı özel ayrı güzel. Gelelim kitabın incelemesine. Kitapta isimsiz bir çocuğumuz var kendisi ana karakterlerden. Bu çocuk iyiliği ve saflığı temsil ediyor zannımca. Salt çocuk. Hayal kuran olaylara büyükler gibi bakmayan masum bir yavrucak. Bir de kitapta çok yakından tanıdığımız kötülüğün sembolü olan salt yetişkin olan bir karakterimiz var bu ise Orozkul. Objektif bir okursanız iki taraftan da bakabiliyorsunuz kitapta yaşananlara. Hem isimsiz çocuk tarafından hem de Orozkul tarafından. Kitabı okurken hep bir merak ve tanıdık bir duyguyla okudum bu yüzden. Çünkü hepimizin içinde hem iyi hem de kötü bir taraf vardır. Sizlere tavsiyem bu kitabı yavaş yavaş tadını çıkararak okuyun. İşte o zaman Aytmatov' un ne demek istediğini çok iyi anlayacaksınız.
Edebiyat
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202387,5bin okunma