Hacı Bektaş Hazretleri kapısına gelen herkese yolunu özetliyor, "Eline, diline, beline!.." diyordu. Bu kelimelerin ilk harflerini kullanarak "edeb" diyordu. Edebin insandaki en değerli meleke olduğunu, onu kötü hal ve hareketlerden vazgeçirdiğini söylüyordu.
Beklenen uzun süre gelmezse, bekleyiş yön değiştirir. Çünkü: insanoğlunun sabrının bir sınırı vardır. Eskiler ne demiştir: "bekleyiş, ateşten beterdir". (El intizar, eşeddü mün ennar).