Öncelikle bu kitabı okuduktan sonra insanlara bakış açım kesinlikle değişti. Hayvanlar kendilerine yapılan zulümler, acımasızlıklar ve daha nicesi karşısında sıkıldıkları, bıktıları için artık insanlara da aynı muameleyi göstermek zorunda kaldıklarını hissetmeye başladılar. Eğer şimdi ki hayvanların da dili olsaydı, bu kitapta ki hayvanların yaptığı gibi yaparlardı ve kendilerine değer vermeyen insanların kendi silahlarıyla vururlardı.