Osmanlı devletinin 1. Dünya Savaşı'na girişi, Bab-ı Ali'nin birçok üyesinin yakın işbirliği ile planlanmış ve Osmanlı Savaş Bakanı'nın (Enver Paşa) açık emri üzerine uygulanmıştır. 600 yıl yaşayan 'Anka'nın sonu (kendini ateşe atarak kül olan ve bu küller arasından yeniden doğup sonsuza kadar yaşayan mitolojik kuşun dramatik öyküsüne uygun bir biçimde) belki de eninde sonunda ölecek bir hastanın, apar topar, iyi hazırlanmadan, o tarihe kadar çıkan en büyük savaşın ateşine girerek intiharı ile gelmiştir.''
Tek bir insanın yaşamına bile olsa bir çeşni, bir güzellik katabilmekle, onun bizim varlığımız sayesinde daha rahat nefes alıp vermesini bilmekle, ardımızda bir iyilik buğusu bırakarak hafif adımlarla dünyadan geçmekle, hayatı da ölümü de iyileştiririz.