Bütün kadim öğretiler bize şunları söylüyor:Ele geçirmek değil,ele geçirmeyi reddetmek ,yeri geldiğinde hayır diyebilmek,yeri geldiğinde kendimizi sınırlayabilmek… İnsanın sahip olma güdüsünde kendini sınırlayabilmesinin hazzı,arzuyu serbest bırakmanın hazzından fersah fersah ileride.Bir insan kendini sınırlayabilmekle,kendi nefsine egosuna hakim olabilmekle,her istediğini yapmamakla olgunlaşıyor.
Rabbinin buyruğu ve saf saf dizilmiş olarak melekler geldiği ve o gün cehennem getirildiği zaman, işte o gün insan (yaptıklarını birer birer) hatırlar. Fakat bu hatırlamanın ona nasıl faydası olacak!? (Fecr Suresi 22-23)