Umudun yaşamı güzelleştirdiğini söylerler, yalan. Umut düş kırıklığı yaratmaktan, Gereksiz yere acı çekmemizi sağlamaktan başka bir işe yaramaz, insana gereken yalnızca gerçeklerdir: Basit, yalın ve kaba gerçek.
Evet, yaşam sıkıcıydı ama aynı zamanda neşeliydi de. Çok fazla acı vardı ama mutluluk da vardı. Sadece olumsuzluklara bakarak bir değerlendirme yapmak için de doğru değildi.