“Herkes kurtuluyor benden, ben de kurtuluyorum bu dünyadan. Bir cehennemde yaşadım gittiğim yer daha kötü olamaz” dedi Van Gogh, son soluğunu verdiği andan itibaren resimleri yaşamaya başladı.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Her zaman resim yapmayı sevdiği buğdaylarla çevrili tarlanın ortasına yığıldı. Temmuz güneşinin altında, sol göğsünün altına ateş ettiğinde bile tüm dertleri sona ermeyecektir. Ölüm döşeğinde “Bunu bile başaramadım, ölümü bile” dedikten iki gün sonra öldü.
Yaşamının sonlarına doğru yazdığı bir mektupta “Kendini öldürmeye kalkmış ama suyun çok soğuk olduğunu anlayınca, var gücüyle yeniden kıyıya dönmeye çalışan bir adam gibiyim” dedi.