“İnsanlar okunmamış birer kitaptır. En
basitleri hakkındaki hükmü bile tamamının
okunmasına bırakmalı. Biraz derince
olanların ise, iyice okunduktan sonra
üzerinde az veya çok düşünmek lazım.”
…hakim olan şekilcilikten kurtulmak bu dönemde de mümkün olmamıştı. Temel yanaşık düzen eğitimine boş yere çok fazla zaman ayırılıyor, yerde yatmak-kalkmak-sürünerek ilerlemek başarılı bir eğitim anlayışı şeklinde telakki ediliyordu.