Kitap beni çok etkiledi. Güzel kitapların çoğu beni etkiler gerçi ama... Peyami Safa’nın sanırım okuduğum ilk kitabı Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, 15 yaşında bir çocuğun zor bir hastalıkla birlikte psikolojik buhranını anlatan güzide bir kitap. Kitapla ilgili çok fazla şey anlatmayacağım, zaten kitap yeterince kısa. Kitabı okurken baş kahramanla birlikte aynı yoğun duyguları yaşadım. Özellikle mekanlardan çok kitaptaki karakterlerin psikolojilerinin betimlemesi benim çok hoşuma gitti. Ki Türk edebiyatının ilk psikolojik örneklerindenmiş. Kitabı ben çok beğendim hatta üzerinden biraz zaman geçsin tekrar okuyacağım. Kitapta olabilecek tek kusur çok kısa olması ve hemen sona ermesi bence. Kitapta inanılmaz güzel sözler var her biri özlü söz olma niteliğinde.