"Her şeyi fazlasıyla anlamak bir hastalıktır, gerçek tam manasıyla bir hastalık.." demiş Dostoyevski Yeraltından Notlar'da.
Şu kitabında yaptığı en güzel tespitlerden belki de. Hayat gibi karmaşık bir yapı, gerçekten her şeyi anlamak için, anlamaya çabalamak için fazla kısa.
Her şeyi anlamak istemiyorum, içinde bulunduğum anın kıymetini bilmek istiyorum. Yaşadığım sürenin, bana bir şeyler katan kitapların, filmlerin, müziklerin mucizevi keşfini yaşamak istiyorum sadece.
İçerisinde yaşadığımız anı anlamlı kılalım, bu yeter.