Nereye gidebilirim? Kimseye kötülük etmedim.
Ama düşünüyorum da, bu âlemde,
Çoğu zaman kötülük eden takdir görüyor,
İyilik edense aptal sayılıyor
Ve başı belaya girebiliyor.
Peki ama, o zaman niye
Böyle kadınca savunmalar yapıyorum;
Kimseye kötülük yapmadım, diyerek?
Bunları gördüğü anda; aklı başından gidecek;
Kaderini hor görecek, ölümü hiçe sayacak;
Umudu aklın, erdemin, korkunun üstünde tutacak;
Oysa pek iyi bildiği gibi sizlerin,
Kendine fazla güven baş düşmanıdır ölümlülerin.
Ya aşarım, ya takılır düşerim.
Ey yıldızlar, gizleyin ateşinizi;
Karanlık ve derin arzularımı görmesin ışığınız;
Gözüm fark etmesin elimin yaptığını.
Ama, göz görmeye korksa da,
Yapılması gereken yapılacak sonunda.