Nurcan

Nurcan
@miira_
"ANLAMLANDIRMAK"
Puan vermedi·170 syf.··
Beğendi
·
2021 6. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 05 Şubat 2021 20:56
Şüphesiz ki hepimiz bir anlam arayışındayız, yaşadığımız şeylere anlam katmaya, değer biçme meylindeyiz. Peki bunu ne kadar hayata geçirip, ve ne ölçüde başarılı oluyoruz? Yazar ısrarla hayatın anlamının bir acıda, mücadelede ve yaşamınızda sizi sarsan bir olayda mevcut olduğunu anlatmaktadır ki sonuna kadar haklıdır. Şöyle bir geriye dönüp bakarsanız, istisnai mutluluklar hariç aklınıza ilk gelecek olan hüzünleriniz ve kötü yaşantılarınızdan kalan anılarınız olacaktır. Hayatta anlam bulmakta böyle başlıyor bizi sarsan olayların içinde iken, nedenlerini, sebeplerini sorgularken, bunlarda bir anlam bulma çabasıdır. “Yaşamak acı çekmektir; yaşamı sürdürmek, çekilen bu acıda bir anlam bulmaktır. Eğer yaşamda bir amaç varsa, acıda ve ölümde de bir amaç olmalıdır. Ama hiç kimse bir başkasına bu amacın ne olduğunu söyleyemez. Herkes bunu kendi başına bulmak ve bulduğu yanıtın öngördüğü sorumluluğu üstlenmek zorundadır. Kişi bunu başarabildiği takdirde, onur kırıcı bütün rezilliklere karşın gelişimini sürdürecektir.” 1933- 1945 dönemleri arasında Nazi Almanyası soykırımları’nın yaşandığı bir kampta yaşamaya çabalayan psikiyatrist, nörolojist ve aynı zamanda yazar olan Viktor E. Frankl ele aldığı gerçek yaşantısı ve gözlemleri sonuçlarında kitabını yazmıştır. İçerik açısından daha çok psikoloji ile ilgilenirken özellikle “LOGOTERAPİ” kavramını sık sık kullanır ve bunun üzerinde de özellikle durur. Logoterapi: Yunanca 'logos' yani 'anlam' kelimesinden türetilen logoterapi, Viktor Emil Frankl tarafından geliştirilen, yaşantıda anlam bulma, insanı yaşadığı duruma ilişkin iyimser bir bakış açsına yönelten, yani bu yönde teşvik eden durumları izah eden bir kavramdır. Aslında yazar insanın içinde zaten var olan bir durumu sadece “Logoterapi”
İnsanın Anlam ArayışıViktor E. Frankl · Okuyan Us Yayın · 202651,5bin okunma
Ferimahh️ isimli okura yanıt verildi
Nurcan
hayatı sorgulayarak yaşamak buna denir iyi veya kötü çok şey yaşıyoruz ama önemli olan sabretmek ve belli bir anlam katarak yaşamımıza devam etmektir kitap kelimenin tam anlamıyla bir anlam arayışına sürüklüyor sanki bana yazılmış gibi hissetmiştim bu güzel yorumunuzu görünce kitaba tekrar geri döndüm...