(...)
Seni canımda saklıyorum;
Gözümde gönlümde değil.
Ta ki son nefesime kadar
Bana yar olasın.
Elimde olsa cenneti ateşe verir,
Cehennemide bir kova suyla söndürürüm ki
Geriye aşk baki kalsın.
Ey seher yeli!
Bir semtten haberin var mı?
Bir ay yüzlünün yanağından ne haber getirdin
Çalıp çağırdığın,
Hay huy ettiğin günler var mı?
Ey rüzgar !
Daha yavaş es,
Çünkü güzel kokuyorsun.
Bu gönül işidir, kafa işi değil.
Sana dilsiz, dudaksız sözler söyleyeceğim
Bütün kulaklardan gizli sırlardan bahsedeceğim
Bu sözleri sana, herkesin içinde söyleyeceğim,
Ama senden başka kimse duymayacak,
Kimse anlamayacak.
Şimdi sorarım sana,
Hangi aşk daha büyüktür?
Anlatılarak dile düşen mi,