Livaneli beni etkileyen bir yazardır. Ancak bu kitabında tam oturmamış bir konu vardı.Mustafa'yı anlatışı, Mesude'nin hisleri, yazarın değindiği toplumsal konular- beni başta hah evet! diye başlatıp daha sonrasında netliği olmayan bir yerde bıraktı. Bazen bu kitabı yazan kişinin başkası olduğunu düşündüm bazense yazar sonu biz okuyuculara mı bıraktı dedim. Kitabın sonunda derin bir empati kurdum; Mustafa ile, Mesude ile, Zilha ile, küçük Samir ile hatta Deniz'i alan denizle.