Yaşlı bir adamın küçük bir kıza olan aşkı ve o kıza karşı gösterdiği saygınlık ve kendini beğendirme çabasını anlatıyor aslında.
Dostoyevski' nin ilk romanı olan bu kitabın ana konusu ya da teması mı demeliyim "acıma"
İyi niyet ile diğer kötü duygular arasındaki ince çizgiyi gösteren mektup şeklinde yazılan bir roman. Bir anda içine alıveriyor okuyucuyu ve kitpa bititğinde öylece kalıyorsunuz.