Bugün de apansız gece olacaktır.
Bir ışık dolaşacak yanında sakat, sıska atın.
Ve şimdi karşımda haşin bir erkek ölüsü gibi yatan bu ümitsiz tabiatın
ağaçsız boşluğuna bir anda yıldızlar dolacaktır.
Yine o malum sonuna erdik demektir işin,
yani bugün de mükellef bir daüssıla (kavuşma hasreti) için
yine her şey yerli yerinde işte, her şey tamam.
Ben,
ben içerdeki adam
yine mutad (alışılmış) hünerimi göstereceğim
ve çocukluk günlerimin ince sazıyla
suzinâk (klasik türk müziğinde bir basit makam) makamından bir şarkı ağzıyla
yine billâhi (inan olsun) kahredecek dil-i nâşâdımı (kederli gönül)
seni böyle uzak,
seni dumanlı, eğri bir aynadan seyreder gibi kafamın içinde duymak...
#nazımhikmetran