Güney Kore'de kapitalizmin itici gücü küresel ticaret olsa da, ağır basan unsur emek-yoğun üretime dayalı sermaye birikimidir:
Hem devlet hem de şirketler insan gücünden (insafsızca olmakla birlikte) zekice faydalanmış hiyerarşik makinelerdir. Her ne kadar bu model alışılmadık olsa da, olumlu sonuçlarını kimsenin inkar edemeyeceğini de belirtelim: Bu model sayesinde Güney Kore'deki kalkınma dinamiği tüm beklentilerin ötesine geçmiştir.