Neden bir rüya görürüz? Her şey olup bittikten sonra neden bir de rüya görürüz? Karmaşanın, keşmekeşin, hayatın yorucu zenginliğinin içinde eksik kalan nedir ki, uykunun uğultusunda ille de tamamlanması gerekir? Rüyamızda birbiriyle ilgisiz gibi görünen ayrıntıları bilincimiz önden bir lokomotif gibi çekip bir yere, örneğin anlama mı götürür? Yoksa o ayrıntılar bilincimizin balonuna batan iğneler midir?