Her sayfasını sindire sindire okuduğum bir kitaptı. Yeri geldiğinde cümleyi sindirip anlamak için defalarca okudum. Çünkü neredeyse her cümlede derinlik yatıyordu. İnsan ve toplum hakkında nokta atışları olduğunu düşünerek çoğu cümlesine katıldım. Hatta olağanüstü haklı cümleler var. Haklı olduğu kadar da derin ve çok iyi analizler vardı. Fakat bazı kişisel görüşler herkese uymayacak cinstendi. Örneğin hayattaki en büyük mutluluğun sadece basit hazlardan geçtiğini söylerken çok iddialıydı. Ve şu eleştiriyi de yapmaktan alıkoyamadım kendimi; bizi mutlu edecek birsüru daha kaliteli, güzel, anlamlı uğraşlar varken neden en bayağı hazlarda mutluluk arayayım ki? (Kitapta cinsellik ve içki örneğiydi) Bu kolayca ulaşilabilir hazlar çok yüceltiliyordu. Tüm mutluluk sanki bunda gibi. Bunun gibi bazı görüşlere katılmasam da geneli çok iyi bir kitap.
DüşüşAlbert Camus · Can Yayınları · 202319,2bin okunma