Bilimin olmadığı , bilimin yönlendirmediği bir toplumun nasıl hatalar yapabileceğine dair tespitlerde bulunuyor Celal Hoca. Her ne kadar dinimizi küçük gören, halkımızı sırf müslüman olduğu için aşağılayan görüşlerine katılmasam da tespitlerinin çoğu doğru. Maalesef ülkemizde eğitim kalitesi düşük ve bu yüzden de yetişen insanlarımız da hatalı kararlar veriyorlar. Ve kısır döngü içinde gelişmiş bir toplum olamıyoruz. Ümitsiz değilim, inşallah bu yüzyıl bizim yüzyılımız olacak. Allah utandırmasın.
“Sözlerini de Goethe’den bir dörtlükle bitirdi:
(Hiçbir zaman itirazın seni şaşırtmasına izin verme.
Cahille tartışan bilgeler cehalete düşerler.)
Bu bana İngilizlerin güzel bir sözünü hatırlattı: “Cahille tartışma, dışarıdan bakanlar aranızdaki farkı anlayamayabilirler!”