Freud'un dediği gibi, tüm ayrılıklar hep ilk ayrılıktakine benzer duygu durumları ya da kaygılar. Ya da daha fazlası, tüm kaygı anları bu deneyimden türer.
Bu değerler matematiği üzerinden gidersek yaşam ağı içinde insan "kendiliğinden, insan olmanın gereği olarak, var olanların en şereflisi, eşref-i mahlûkat değildir.