Meryem Nazlı GÜL

Meryem Nazlı GÜL
@mnazligul
Library and Archivist
Malatya - Ankara
92 okur puanı
Aralık 2021 tarihinde katıldı
Hayr bildiklerim de şerri geç olmadan gösterdiğim için teşekkür ederim Allahım.✨
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Peki ya ağlayabilmek bayım... Göz yaşını zayıflık, acizlik, güçsüzlük zanneden insanlaradır sitemim. Bilmezler mi yüreğinde merhamet olan insanlar ağlaya bilir. Ahh evet evet bilmezler bayım. Onlar Nazım Hikmet'in "Nasıl etmeli de ağlayabilmeli/ Ayıpsız,/ Aşikare,/ Yağmur misali?" mısralarını da bilmezler. Hatta "Sevin ağlaya biliyorsan/ Düşüncenin kucağında hep çocuktur ağlamak." Dediğinde Özdemir Asaf'ın neyi kastettiğini de bilmezler. Çünkü hissizleştirilmiştir onların kalpleri. Hissedemezler duyguları bu yüzden anlayamazlar da kimsenin derdini, sıkıntısını... Ne zaman duygulansam, boşlukta hissetsem babam "ağla açılırsın, ferahlarsın." der bayım. Göz yaşı dökmenin zayıflık, güçsüzlük kabul edildiği şu coğrafyada babam bana ağlayabilmeyi öğretti ve belkide bu bir baş kaldırıştır o duygusuzlara. Ağla bayım sende ağla bastırma duygularını. Diyor ya hani zarif şair Cahit "Acını yaşa, öfkeni bastırma ve seyret, kendini sakın bastırma, baskılama. Çünkü insan bastırdığı duygunun esiri olur." Seni esir almasına izin verme o duyguların. Şimdi var git ağla bayım. Ya da dur şimdi değil, gel beraber gidelim Küçük Prens'i okurken altını çizdiğim "Çok gizemli bir ülke şu göz yaşları ülkesi." Denilen o gizemli ülkeye. Belki orada bizim gibi olanlar vardır, belki bizi anlayanlar vardır. Gel biz orada dökelim içimizi belki orada aciz demezler. Yada istersen gel Rabbimize ağlayalım bilirsin bayım Allah'a ağlayan herkes güldü, bilirsin bayım, bilirsin... Meryem Nazlı GÜL 🎈
İnsan ve Duygular
Biraz da gündemdekilerin arka yüzüne bakalım. Ülke çapında düzenlenen fanta festivali. Bilindiği gibi fanta, Coca-Colanın yan markası peki bu iki marka kime ait? İsrail'e! Yani yahudilere! Hani diyor ya cenabı Allah "Siz hiç akletmez misiniz/ siz hiç düşünmez misiniz?" İşte sorarım size hiç akletmez misiniz Yahudilerin, binlerce masum bebeğin kanına girmiş Yahudilerin müslüman olarak bilinen şu coğrafyaya yararı dokunur mu hiç? Yarınlar bizlerin elinde ve biz LGBT destekcileri olan sapkınlıklarıyla gündeme gelen sanatçılardan dolayı tıpkı Lut kavmi gibi helak olmak istemiyoruz! Bunların ekmeklerine yağ sürmeyelim.
İnsanların merhametlerinden medet ummayı kestikten sonra başlarsın ufaktan kütüphanenin yolunu tutmaya. Yere göğe sığdıramadığımız insanların sevgileri bitince, sevgisizliklerine alışamadığında, dağlar kadar güvendiğin insanların bir yanılgıdan ibaret olduğunu anladığında tutarsın kütüphanenin yolunu. Cemil Meriç diyor ya hani "İnsanlar kötüydü, kitaplara sığındım." Belkide sığınacak yer aradığımızdandır, belkide sığınacak kapımız kalmadığındandır kütüphanelerin yolunu tutuşlarımız. Belkide insan sevilmekten çok anlaşılmayı istiyordu lakin onu anlayacak kimse bulamadığında kitaplara sığınmakta buluyordu çareyi. Velhasıl kelam kendini bütün insanlardan soyutlamak istersin merhametsizlinklerinden, sevgisizliklerinden, güvensizliklerinden... İşte sonra bakarsın ardına, kalmamış kimse... Ne elinden tutan kalmış ne de yüreğinden... Boşver çocuk boşver sen yine var git küçük adımlarınla kütüphanenin yolunu tut...🤍 Meryem Nazlı GÜL🎈
İnsan ve Duygular