İnsanın tabiatla toprakla ve ağaçla teması kesilmemeli; çünkü Hayy, hem mevti gen hayatı yaratandır. Siz sonbaharda toprağı, ağacı televizyonda, filmde, internette değil, yerinde görmezseniz ölüm sırrına aşina olamazsınız. İlkbaharda da kuru daldan fışkıran o yeşilliği, neşeyi, Hayy isminin tecellisini göremezsiniz. Bunun için size boş zaman lazım ama esas dolu zaman odur.