#kitapyorumu #seldaileoku
#kemiklerinşifresi
İş günümün büyük bir kısmını ölülerle geçiririm.
Bazen uzun zaman önce ölmüş olanlarla...
Ölüleri hikâyelerini tatlılıkla anlatmak için ikna ederim.
Ben DR. David Hunter, adli antropoloğum.
.
Yanmış bir cesetten kalan küller. Tek önemli olan ayrıntı ise yanmamış bir el ve bir ayak. Dr. Hunter için bu sefer ki inceleme, yumuşak doku ile değil kemikler ile olacaktır. Kemiklerin şifresini adım adım çözmeye kararlı olan Hunter için bu olayın sonu bir bilinmezliğe doğru yol almaktadır.
.
İnsan vücudu nasıl yanar? Yüksek ısı, yakar diye biliyoruz değil mi? Bence eksik biliyormuşuz. İşin ilginç yanı,düşük ısıda bile vücudu yakmak mümkünmüş. Üstelik etrafa zarar vermeden. Fitil etkisi diye bir durum varmış. Siz duydunuz mu? Ben ilk defa duydum. Vücudun yağ endeksine bağlı bir durummuş. Yani demem o ki etrafı yakmadanda bir kişiyi yakarak öldürmek mümkün. Aha, işte yeni bir bilgi ve ben bu bilgiyi çok sevdim. Asit yöntemi favorim o ayrı çünkü onda kemik bile kalmıyor. Bu fitil sistemi riskli, zira kemik delil olarak kalıyor. Çünkü dişler bu konuda kilit noktası...
.
BA-YIL-DIM.
Yazarın kalemi öylesine güzel ki, bir merak dalgasının içine sizi alıyor ve bildiğiniz o dalga girdaba dönüşüyor. Gelde çık şimdi işin içinden dedim. Olay örgüsü fazlasıyla ayrıntılı ama bu ayrıntıların hepsinde bir ipucu ve bilinmezlik söz konusu ve tabi sonunun bu ayrıntılar ile bağlı olması. David'den beklediğim bir performans zira kendisi olayları idrak etmekte çok yavaş, jetonu geç düşüyor. Sonunda da gördük zaten ne duruma düştüğünü...Soluksuz okuduğum bir kitap daha. Sırada 3.kitap ÖLÜLERİN FISILTISI var. Bakalım beni hangi olaylar bekliyor? Bu seri mutlaka okunmalı.
.
#sımonbeckett #antropoloji #psikolojikgerilim #aksiyon #psikolajikdram #gizem
#OrtakOkuma
#OkudukBitti
#SimonBeckett
#KemiklerinŞifresi 368 sy
Öncelikle tanıtıma , kitabımızın yine bir önceki kitap gibi tam olarak adını taşıdığını söyleyerek başlamak istiyorum...
Ölülerin de bizlere bir şeyler anlattığını biliyor musunuz
Tanınmayacak durumda olsalar veya sadece kemikten oluşsalar bile
250 derecede insan vücudunun tutuştuğunu
Derinin kararıp , yarıldığını
Deri altı yağlarının tıpkı kızgın tavadaki iç yağı gibi sıvılaşmaya koyulduğunu
Yangın esnasında ise üzerimizdeki kıyafetlerin deri altı yağları ile birleşmesiyle fitil görevi gördüğünü
İlk önce tutuşan kollar ve bacakların, gövdenin yanmasında çıra rolü oynamasını
KEMİKLER ise farklıdır bu etkileşim
En kızgın ateşlere bile inatla direnir, içindeki karbon yanıp tükenerek onu bir süngertaşı kadar ölü ve cansız bıraktığında bile şeklini korur.
''Yaşamlarımız bazen de ölümlerimiz kemiklere yazılmış öykülerimizdir.
Yaralanmaları, ihmali yada tacizi bir muhbir gibi açığa vuran kayıtları kemiklerden elde ederiz'' diyor kitabın bir kısmında yazar.. Ne çok şey ifade ediyor aslında kemikler öyle değil mi
Hele ki dişler..