“Aslında kötü bir alışkanlıktır okumak, öteki bütün kötü alışkanlıkların yerini tutabilecek ya da onların yerine herkesi daha bir yoğun biçimde yaşamaya itebilecek bir alışkanlıktır, delicesine bir yaşam biçimidir, insanı yiyip bitiren bir tutkudur.”
"Velhasıl-ı kelam, diyebilirim ki, hayat-ı perişanım, ağır edebiyat ve bitirim fiiliyat arasında kararsız bir saat rakkası gibi bir o yana bir bu yana sallanarak geçmekteydi."
Bir evden kaçabilirsin, moruk, bir kentten kaçabilirsin, hatta bir ülkeden de kaçabilirsin, ama kendinden kaçamazsın. Allahın belası anılar gelip seni bulur ve canına okur sonunda.