Yaşanılması güç bir çağa denk geldik. Nereye baksak zulüm ve haksızlık, nereye adım atsak toz, hangi yüreğin kapısı çalınsa keder ve kir. Özdemir Asaf'ın da dedigi gibi; "Çokça yağmur yağsa, temizlenir mi şu kirli dünya?"
Asıl mesele de bu işte. Zaman ne kadar geçerse geçsin, bazı konularda hiçbir şeyi değiştirmez. Elinden malını mülkünü, varını yoğunu alsalar, bundan ölmezsin. Bunları yine edinebilirsin. Ama senin onurunu kırar, ruhunu öldürürlerse, işte buna çare yoktur...