“Bazen düşünürken kendimizle ilgili hiç bilmediğimiz şeylerin farkına varıyoruz” dedi beyaz saçlı adam, “Garip gerçekten, insan onca yıl kendini kendinden nereye saklıyor!”
"İnsan aradığı manayı hep başkalarında bulacağını sanıyor, karşılaştığı pek çok insanın bu iyiliği kendisine yapacağını sanıyor. Aradığını onlarda bulamayınca da hayal kırıklığına uğruyor, hayata küsüyor. Oysa, mana insanın dışarıda bulabileceği bir şey değil, buna imkan da yok. Çünkü mana çiçeği insanın iç toprağında büyüyüp açmak tabiatında... Başkaları bize o çiçeğin toprağını besleyebilecek tatlı esintiler sunabilir ama toprak bizim canımızın toprağı olmalı... "
| Gökhan Özcan