SORU: Neden kadınlar evlenmeden önce babalarının, evlendikten sonra eşlerinin soyadını alırlar? Yani soy takibi neden kadınlardan değil de erkeklerden yapılıyor? Bu sorunun içinde tüm cevaplar gizlidir...
Soy+Adı=Soy zinciri=Fami-lia=AİLE
Romalılarda evcil köle anla-mına gelen familia; zaman geçtikçe bir tek adama ait bulunan kölelerin tümü anlamını taşımaya başlamıştır. Bir tek adama ait kölelerin tümü, size bir yerlerden tanıdık geliyor mu?
Aile=Özel mülkiyet=Devlet=Ataerkillik (Erkek egemen anlayış)
Tüm bu olgular arasındaki ilişkiyi en açık biçimde ortaya koyan bir örnek verecek olursak şöyle diyebiliriz; bakirelik, ilk gece hakkı, devlet ve özel mülkiyet... biraz açarsak bakire bir kadın bir özel mülkiyet olarak değerlidir. Ve ataerkillik gereği babaya aittir. Baba kızını kiminle evlendirirse evlendirsin, o toprakların asıl sahibi olarak kızın ilk gece hakkı, kocasından önce toprak beyine aittir. Kısacası o topraklar üzerinde yaşayan herkes ve her şey gibi kız da, kızın bakireliği de toprak beyine aittir. “İlk gece hakkı”nın toprak beyine ait olmasını başka bir açıdan anlatacak olursak; bakirelik el değmemişlik, kirletilmemişlik, kullanılmamışlık an-lamları taşır. Kimseyle cinsel ilişki yaşamamış bir kadın da “metanın değeri” yüksektir. Dolayısıyla kadın cinsi evlilik sözleşmesi yapılıp “satılıncaya” kadar bakire kalmak zorundadır. Çünkü evlenilirken kadına edinilen bir mülk gibi bakılır. Babanın onayıyla yani belirlediği başlık parası vb işlemlerden sonra evlenilir ve kocanın özel mülkiyeti, sahip olduğu mal olunur. Artık soy+adı değişmiş “mal” el değiştirmiştir. Başka bir erkeğe ait olunur, “onun namusu” olunur. 15 yaşında hiç tanımadığı bir adamla evlendirilip 50 yıl evli kalmak, evde baş hizmetçi olmak, çocuk doğurmak ve şiddete ses çıkarmamak ahlaklı, namuslu