“Sessizlik, susanların yükselttiği derin bir uçurumdu. Kıyısına geldiğimde, gücümü toplayıp da buradayım diye bile seslenememiştim. Bu yüzden suçlu, bu yüzden yenik, bu yüzden zayiydim.”
“Kimsenin birbirine değecek cesareti göstermediği bu hercümercin ortasında herkes ancak kendisine yetecek kadar yalnızdı.
Kalabalıklar olmasa insan kimsesizliğini nereden bilecekti?”