Kelimeler ve Resimler'de Orhan Pamuk'un askerliğini ve ilk roman yazdığı zamanları okuyordum. Birden konu ölüme geldi ve Orhan Pamuk belki de artık ölümle buluşacağı yaşlara yaklaştığını hissettiğinden o zamanlara özlemle baktığını anlatıyordu. Tam da gençliğinden bahsettiği ve benim okurken Orhan Pamuk'u 20'li yaşlarda hayal ettiğim sırada konunun birden ölüme gelmesi beni çok etkiledi. 22 yaşındaki Orhan Pamuk bilebilir miydi zamanın bu kadar hızlı ölüme gideceğini? Daha da kötüsü peki biz bilebilir miyiz?