İşte sadece kendini mutlu etmeye çalışan bir adam: Bunu zenginlik ve mutlak otorite ile yapabileceğini düşündü. İsteyebileceği her şeye sahip ve yine de zenginliği ve otoritesi nedeniyle aşağılık biri. Bir zamanlar benim olduğum gibi bir çoban olsaydı, benim kadar mutlu olurdu: Kırların masum zevklerinin tadını çıkarır ve pişmanlık duymadan tadını çıkarırdı. Ne demirden ne de zehirden korkardı insanları severdi, onlar tarafından sevilirdi, Dokunmaya cesaret edemediği için ona kum kadar yararsız olan bu büyük zenginliklere sahip olmazdı; ama toprağın meyvelerinden özgürce yararlanır ve gerçek bir ihtiyaç duymazdı. Bu adam her istediğini yapar gibi görünür, ama bunu yapmaktan çok uzaktır: Şiddetli tutkuları ne isterse onu yapar, her zaman açgözlülüğü, korkusu ve şüpheleri tarafından yönlendirilir. Diğer tüm insanların efendisi gibi görünür, ama kendisinin efendisi değildir, çünkü şiddetli arzuları olduğu kadar efendileri ve cellatları da vardır.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Ne mutlu," dedim, "vahşi zevklerden tiksinenlere ve masum bir hayatın tatlılığıyla yetinmeyi bilenlere! Ne mutlu kendilerini öğrenerek eğlendirenlere ve bilimlerle zihinlerini geliştirmekten zevk alanlara! Düşmanları onları nereye atarsa atsın, yanlarında her zaman konușacak bir șeyler taşırlar ve diğer insanlar zevklerinin ortasında bile yiyip bitiren can sıkıntısı, kendilerini okuyarak nasıl mesgul edeceklerini bilenler için bilinmezdir. Ne mutlu okumayı sevenlere ve benim gibi okumaktan mahrum kalmayanlara!"