“Kadim tarım toplumlarında tüm ölümlerin yaklaşık yüzde 15’i insanlar arasındaki şiddetten kaynaklanıyordu, 20. Yüzyılda ölümlerin sadece yüzde 1’inin nedeni şiddetti. 2012’de tüm dünyada ölen 56 milyon insan yalnızca 620 bini (120 bin kadarı savaşta, 500 bini ise bireysel suçlarla) şiddet yüzünden hayatını kaybetti. Bunun yanında 800 bin kişi intihar ederken bir buçuk milyonu da şeker hastalığından yitirdi yaşamını. Görünen o ki artık şeker baruttan daha tehlikeli”