Düşünmek insanın tek temel iyi eylemidir, diğer iyi eylemlerin hepsi bundan doğacaktır. İnsanın temel günahına, tüm kötülüklerin kaynağına gelince, hepinizin uyguladığı ama asla kabullenmemeye çalıştığı o isimsiz şeydir: Tıkama eylemi, bilinci bilerek askıya alma, düşünmeyi reddetme...körlük değil ama görmeyi reddetme, cahillik değil ama bilmeyi reddetme.