Kitapta bir karakter değil, nefis konuşuyor. Bu yüzden anlatım biraz farklı geliyor. Açıkcası ben başlarda çok sıkıldım, ancak Aziz Mahmut Hüdayi'nin daha önceden aşina olduğum hikayelerine gelince kitap daha ilgi çekici oldu benim için. Kitapta çok fazla tekrara düşülmüş olması bir dezavantajdı.
'ben isterim ki annem Esmanın ölümünü daha duymamış olayım, böyle üşümiyeyim, ben isterim ki çocuk kalbimi anlayan annem olmayınca ben de olmıyayım. Annesizliği anlatan bir masal anlatın kendimi daha iyi anlamak ve tanımak istiyorum'
Ah evimizin sokak başında görünüşü
Daha kapıdan girerken ısınan sırtımız
Bin bir üzüntümüzü ananın o kolaylaştıran tutuşu
Yolda doğan çocukların bile gördüğü aynı düş.