“Birini dostlukla anarsanız, içinizi bir sevinç kaplar. İşte o sevinç cennetin ta kendisidir. Eğer bir kimseyi düşmanlıkla anarsanız, içinizi bir üzüntü kaplar, işte o gamda, cehennemin ta kendisidir.
Dostlarınızı andığınız vakit, içinizin bahçesi çiçeklenir, Güllerle, fesleğenlerle dolar. Sürekli düşmanlarınızı anarsanız, içinizi dikenler yılanlar kaplar.”
Rumî