Öte yandan kendinize bir hedef belirlediğinizde bunu başarmak için,şu iki basit soruya da çok net yanıt vermelisiniz ve içinizde en ufak bir şüphe kırıntısı dahi kalmamalı. Birincisi; "Bu hedefimin, kararımın benim için en hayırlısı, en iyisi olduğuna dair içinde en ufak bir şüphe var mı?" sorusudur. Kararlılık, içinde şüphenin kırıntısını dahi barındırmaz. "Acaba," demez. "Bilemiyorum ki, inşallah olur," demez. "Olursa olur, olmazsa can sağlığı. Ucunda ölüm yok ya! " hiç demez. Birinci sorunun cevabı en ufak bir şüpheye yer bırakmayacak şekilde, büyük harflerle ve yüksek sesle" EVET" olmalıdır. İkinci soru daha keskin olanıdır:"Hedefimi, kararımı gerçekleştirme uğrunda ölümü göze alabilir miyim?" Ölümü göze almak demek;tıpkı boğazı ölümüne sıkılan birinin havaya ihtiyaç duyacağı kadar o hedefi istemek, başarı uğrunda tüm güçlüklere katlanacak kararlılığı göstermek demektir. Dolayısıyla ikinci sorunun cevabı da yine hiç tereddütsüz büyük harflerle ve yüksek sesle "EVET" olmalıdır. Bu iki soruya vereceğiniz cevaplar sonrasında size sadece iki nokta arasındaki boşluğu ilmek ilmek dokumak kalır.