Mustafa Erdal

Monteigne’nin yönetim sistemine eleştirisi
Monteigne’ nin Denemeler kitabından Ün başlığı altında paylaştığım son iki alıntıdaki şaşkınlığımı paylaşmak istedim. Moteigne’nin Fransa’daki yönetim sistemi yani bizim de Fransa’dan benimseyerek uyguladığımız bu yönetim sistemini Osmanlı Devleti’nin olduğu zamanlarda eleştirmesi gerçekten dikkatimi çekti. Bizim şuanda Avrupa’yı göstererek imrendiğimiz sistemi o zamanlarda yaşayan Avrupalılar eleştiriyor ve bizlerin sistemini gösterip imreniyorlardı mıydı acaba? Denemeler Montaigne
1000Kitap