Monteigne’ nin Denemeler kitabından Ün başlığı altında paylaştığım son iki alıntıdaki şaşkınlığımı paylaşmak istedim. Moteigne’nin Fransa’daki yönetim sistemi yani bizim de Fransa’dan benimseyerek uyguladığımız bu yönetim sistemini Osmanlı Devleti’nin olduğu zamanlarda eleştirmesi gerçekten dikkatimi çekti. Bizim şuanda Avrupa’yı göstererek imrendiğimiz sistemi o zamanlarda yaşayan Avrupalılar eleştiriyor ve bizlerin sistemini gösterip imreniyorlardı mıydı acaba? DenemelerMontaigne