"Pozitif olma durumunun aralıksız üretimi halinde, ürkütücü bir sonuç ortaya çıkmaktadır. Çünkü eğer negatif
olma durumu kriz ve eleştiriyi doğurursa, mutlak pozitiflik de,
krizi damıtma yetisi olmadığından, felaketi doğurur. Negatif ve eleștirel öğeleri denetim altında tutan, dışlayan, başından savan her yapı, her sistem, her kitle, tam bir iç patlamaya maruz kalarak bir felaket tehlikesiyle karşı karşıya kalır."