... Çünkü hayatının bir yazgı olduğuna inandıktan sonra büyük, şaşırtıcı, serüven dolu, korkunç bir uğraş bekler seni:
Yazgını keşfetmek; yazgını keşfe çıkmaktan yılmamak..
Yüreksizler ya da sıradan insanlar ürker bundan.
Ben ihtiyar doğmuşum. Çocuk olmama, genç olmama izin verilmedi hiç. Ya da ben kendime yasaklamıştım gençliği...
Bir an önce büyümek, büyük işler yapmak istedim. Büyük iş ne demekse?..
Ama sana rastlayınca gençliğimi duydum.
Gençliğimi sevdim.
İnsanların, toplum uğruna, kitle halinde yok edilmelerinin geçerli ve güncel bir felsefe olabildiği günümüzde, bir tek insanın hayatını kurtarmak için uğraşmak, hayat kurtarmayı amaç edinmek, ancak bu, gerçek bir doyum sağlayabilirdi.