Muallime

Muallime
@muallimee
Öykülerinin yanında zayıf kalmış
4/10
·200 syf.·
2025 18. kitabı
Yazarın sıkı hayranıyım tüm eserlerine bayılıyorum ama bu eseri öykülerinin yanında çok zayıf kalmış. Tekrarlar var sıkça. Şaşırdım doğrusu. Anlatımı elbette açık güzel ama öyküleri kadar değil. Minik öykü olabilirmiş roman sınıfına sokmazdım ben. Bence kendisi de o kimliğe giremiyor. Tekrarlar bunun kanıtı. İlk kez okuyanlar için güzel gelecektir ama yazarın kalemini bilenler benim gibi düşünebilir
Söyleme BilmesinlerŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202524,4bin okunma
Reklam
Puan vermedi·160 syf.·
2025 17. kitabı
Kitabı hemen bitirdim. Ahmet Şerif bu ülkenin en değerli aydınlarından. Bakın yazarı demiyorum aydını diyorum. Özel yetenekli amenna ama ruhu da öyle güzel. Bakışı da. 2010-2019 arasında birkaç kez dinledim imza sırasına girdim. İmza sırasında aklımın almadığı bir nezaket ortamı vardı. Ve dün öğretmen kitap külümüze katıldı. Keşke duygularımı ifade edebilseydim. Hikayem çok kutsal demiyorum ama ben onunla büyüdüm. Ve bu ülkenin bağrında büyümüş ayazını yemiş ezilmiş görmüş geçirmiş yine görmeye geçirmeye devam eden bir öğretmeni olarak onunla ilgili çok anım oldu. Allah ona yazarlığı bahsetmiş ki bir gün konferansları unutulsa da kitapları kalacak. Ve umarım 30 sene sonra kitabını okuyan bir genç: “Bu ülkede ne liyakatsiz günler yaşanmış iyi ki geçmiş.” der. Biz diyemedik. Sağdan soldan idam edilmiş atalarımızı okuduk ne zormuş dedik büyürken ama büyüdük tüm ülkece depresif bir boşluğa girdik. 33 yaşındayım kaç ömür yaşadım bilmiyorum. Cennet ülkem hak ettiğin o güzel günlere sadece okuyarak erişebilirsin. Okuyalım
At Şu AdımıAhmet Şerif İzgören · Elma Yayınevi · 20241,726 okunma
Gözyaşlarıyla okundu…
10/10
·144 syf.·
2025 16. kitabı
Değerli Metin Özdamarlar’ın kitap kulübünde yazdığım şekliyle ifade etmek istedim çünkü bu satırlar ağlayarak yazıldı. Hepimizin yarası var şüphesiz ama hepsine birden böyle naif dokunmak… İnce ince işlemek. Bu güzelliğin adı olmalı. Mutlak bir kelime bulmalıyız buna. Zira bildiğim hiçbir kelime tam oturmuyor emanet duruyor. Mustafa, ismi çok anlamlı. Biliyorum ki Hz. Muhammed Mustafa ve kurucumuz Mustafa Kemal. Biri canımız, en kıymetlimiz uğruna tüm evrenin kurulduğu gül kokulumuz; diğeri en umutsuz anımızda en zorlu zamanda “Ya istiklal ya ölüm.” diyenimiz. Ve bizim minik Mustafa’mız mavi defterinde yazdığı tüm o isimleri yüreğinde toplamış. Kitabı Metin Hoca’nın yazdığını bilmesem de aynı Metin Hoca gibi derdim. 7-8 sene evvel kendisine bir soru sormuştum daha muhabbete nail olmadan adres isteyip kitap hediye edip ondan sonra sorularıma cevap vermişti. Size değen dokunan her yüreğe bir hediye… Aman Allah’ım bu devirde! Kitapta herkes kendi acısını bulacak biliyorum. Kimisi hiç Mustafa gibi sevilmediği için kimisi de Mustafa gibi sevildiği ve sevdiklerini kaybettiği için… Hangi acı daha büyük ahir ömrümde tartamadım ama gerek de yok zannımca. Mustafa biziz ve biz öğretmenler binlerce Mustafa’ya dokunacak olanlarız. Kalemi ne desem az biliyorum ama kaleminize, yüreğinize sağlık hocam. Yaratılış amacını bulan ve en layıkıyla yerine getiren size çok teşekkür ederiz.
Yıldızlara YakınMetin Özdamarlar · Timaş İlk Genç Yayınları · 2025658 okunma