12 Şubat 1924 Vefik Bey'in, Özel Kalem Müdürü Hayati Bey'e telgrafından.
..Fakat bizim memlekette ve san'at ü sa'y (sanat ve gayret) yok ki, insan istediği şeyi istediği tarzda yaptırabilsin. Ne san'at var ne de san'at sahibi var ve de ne bunları öğrenmek hevesi. Bilemem ki bu memleketi nasıl ileri götüreceğiz? Herkesin gözü memuriyette, vakt ü hali müsait olanlar da çalışmaya gücü kuvveti yetenler de, başka iş yapmaya muktedir olabilecekler de hep hükümet kapısına göz dikmişlerdir. Böyle memleket nasıl terakki eder, ileri gider bilmem ki?!..
(Murat Bardakçı'nın Atatürk'ün Mutfağı kitabından alıntıdır.)