Irkı, dili ve dini ne olursa olsun
bazen iyi bir yazgı bazen kötü bir yazıda kendini bulmaktır okumak..
"Yetişmek" yetişkin hale gelebilmek için yeterliyken, gelişmek için daha fazlasına ihtiyaç vardır..
"Orada buldum <Üstinsan> sözünü,
yolda buldum insanın aşılması gereken bir şey olduğunu, insanın amaç değil köprü olduğunu; Yeni sabahlara götüren yollardır diye gün ortalarına, akşamlarına sevindiğini"
Böyle Buyurdu ZerdüştFriedrich Nietzsche · Morpa Kültür Yayınları · 200347,6bin okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
En güzel eserlerinden biri beğenerek okudum.
Vehbi dede Farisi'den bir kıt'a okuması çok manidardı " Meyhaneler sakini ol; iç mihrabları yak, Kâbe'yi ateşe ver fakat ey insan, be-i nev'ini (kendi cinsini) incitme!"
Sinekli BakkalHalide Edib Adıvar · Can Yayınları · 202222,9bin okunma
Kur'an daki cennet anlayışında "zıll" terimi korumaya işaret eder. gölge kavramı "korunmadır"
"Demek ki neymiş" dedi annem, "eğer bu kötü dünyayı cennete dönüştürmek istiyorsan, gölge seni koruyacak.
Ulu meyve ağacı//
Ve şimdi gezdir gözlerini semerkant'ın üzerinde!
değil mi ki o yeryüzünün ecesi? alıp tüm diğer kentlerin yazgı iplerini ellerine, çıkmamış mı hepsinin üstüne o mağrur?
SemerkantAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202574,8bin okunma