“Ömer Bey” dedi. “Siz adete yaşlı bir adam gibi konuşuyorsunuz… Halbuki aşağı yukarı bizle akransınız… Aramızda ancak üç dört yaş fark var!…”
Ömer evvela verecek cevap bulamadı… Bir müddet düşündükten sonra:
“Hakkın var!” dedi. “Sizin de, benim de işimiz gevezelik… Yalnız bir farkla: Siz bir şey yaptığınızı zannediyorsunuz, ben ne yaptığımı, daha doğrusu ne yapamadığımı gayet iyi biriyorum. Sonra… ben daha çok kendi içimde yaşayan bir insanım… Bunun için size nazaran birkaç misli fazla yaşamış sayılırım.”
Sayfa 191 - Yapı Kredi Yayınları, Ömer·Kitabı okudu